Η ταυτότητα της εταιρείας σου είναι το Α και το Ω στην επικοινωνία, εσωτερική και εξωτερική. Ο σχεδιασμός ή επανασχεδιασμός του λογοτύπου, η χρωματική παλέτα, η γραμματοσειρά, η κάθε μικρή λεπτομέρεια, παίζουν το δικό τους ρόλο. Το brand είναι ο Βασιλιάς στη σκακιέρα του Marketing. Που σημαίνει, ότι πρέπει να προστατευθεί πάση θυσία, χωρίς να κουνιέται ιδιαίτερα από τη θέση του, εκτός εάν είναι απολύτως απαραίτητο.
Το branding είναι η προβολή, σε όσο το δυνατό περισσότερα μέσα και κανάλια γίνεται, του brand. Αν μπορούσες δηλαδή, να "μπεις παντού" (εάν το budget το επέτρεπε), δεν θα σου έλεγα όχι. Προφανώς αυτό δεν μπορεί να γίνεται, επομένως η δουλειά του marketeer είναι να βρει τον καλύτερο τρόπο, το πιο συναφές μέσο για να το κάνεις. Η διαφήμισή σου έχει σκοπό να προωθήσει κάτι επίκαιρο και ενδεχομένως εφήμερο (μια προσφορά, μια υπηρεσία, ένα προιόν), αλλά στη βάση, υπάρχει πάντα ένας μακροπρόθεσμος στόχος: η διαρκής προβολή του brand. Αυτή πρέπει να είναι σταθερή και "πιστή".
Συχνά δεν δίνουμε τόση σημασία στο brand μας, που είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε. Το Brand λέει ποιοι είμαστε! Μπορεί να έχουμε καλές ή κακές μέρες, αυξημένες ή μειωμένες πωλήσεις, να περνάμε μια κακή σεζόν... Ό,τι κι αν συμβαίνει, το brand είναι το brand. Είναι η πίστη μας. Είναι η ταυτότητά μας. Είναι εδώ για να μείνει για πάντα, ακόμη κι αν η εταιρεία μας κλείσει!!! Ναι, ναι, είναι ΤΟΣΟ σημαντικό.
Όσον αφορά το branding πάλι, ακόμη και εταιρείες που έχουν κατακτήσει όλο τον κόσμο στην αναγνώριση του σήματός τους, επενδύουν πολλά χρήματα για τη διατήρηση αυτού.
Χρειάζεται η διαφήμιση σε όλους; Δηλαδή, δεν αρκεί να είμαστε καλοί και να έχουμε ένα κοινό; Πρέπει να δαπανήσουμε χρήματα για την προβολή μας;
Το παράδειγμα που μου αρέσει να δίνω πάντα είναι η Coca Cola. Η μοναδική λέξη, ίσως, στον κόσμο, που αναγνωρίζουν όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη, όποια γλώσσα κι αν μιλάνε! Μπορείτε να το αντιληφθείτε; Υπάρχει πιο επιτυχημένο Branding σε ετούτη τη Γη; Δεν νομίζω.
Η ΚόκαΚόλα είναι η πιο διάσημη και ξακουστή φίρμα στον κόσμο, έχει φτάσει σε αυτό το σημείο, που θα σκέφτεστε ίσως ότι θα μπορούσε να ξεκουραστεί από το κυνήγι της κορυφής και τα υπέρογκα ποσά διαφήμισης Κι όμως, η Coca Cola δαπανεί τεράστια ποσά στη διαφήμισή της... Γιατί όπως είπαμε, η εταιρική ταυτότητα είναι το Άλφα και το Ζέντ!
Όλη η εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία μας θα πρέπει να είναι πιστή σε κάποιους branding κανόνες που θα ορίσουμε (ύφος, χρωματική παλέτα κλπ).Η σήμανση, τα επιστολόχαρτα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η υπογραφή στο email σας, οτιδήποτε αφορά την Επικοινωνία, πρώτα από όλα επικοινωνούν το ποιοι είμαστε και πως θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Την πιστότητα στο σήμα, τις αρχές μας και τη φιλοσοφία της εταιρείας μας, φροντίζουμε να τη διατηρούμε και να την προωθούμε πάντα!
Marketeer SAVE THE KING!
![](https://static.wixstatic.com/media/284634_0b0e79626d42467f92ecc1403172eb37~mv2.jpg/v1/fill/w_980,h_980,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/284634_0b0e79626d42467f92ecc1403172eb37~mv2.jpg)
Comments