![](https://static.wixstatic.com/media/284634_ae3ba4d531af416a898959ca406ca9c0~mv2.png/v1/fill/w_980,h_980,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/284634_ae3ba4d531af416a898959ca406ca9c0~mv2.png)
Παρότι θα πίστευε κανείς ότι η τεχνολογία ΑΙ θα κυριαρχήσει στα marketing trends του 2024, φαίνεται πως δεν θα δούμε κάτι τόσο διαφορετικό από το 2023 πριν το 2025! Για την ώρα, ολοένα και περισσότεροι marketers χρησιμοποιούν προιοντα της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία κειμένων, είτε caption σε posts, είτε συγγραφή άρθρων. Αυτό εδώ, γράφτηκε χωρίς καμία τέτοια βοήθεια, οπότε διαβάστε προσεκτικά!
VIDEOS
Κυρίαρχο trend στις υπηρεσίες του marketing εξακολουθεί να είναι το βίντεο και πιο συγκεκριμένα δύο είδη βίντεο: τα πολύ σύντομα βίντεο και τα live streaming. Ως εκ τούτου και το TikTok συνεχίζει την ανοδική του πορεία και οι υπόλοιπες πλατφόρμες ακολουθούν, βελτιώνοντας συνέχεια τις λειτουργίες και τους αλγόριθμους που αφορούν στα βίντεο προιόντα που παρασκευάζουν οι χρήστες στους, επαγγελματίες ή μη.
CONTENT TRENDS
Αλήθεια όμως, τελικά ποιος είναι επαγγελματίας creator και ποιος όχι και πόση σημασία έχει; Οποιοσδήποτε χρήστης social media είναι ένας εν δυνάμει creator, όσο και εν δυνάμει δυνητικός αγοραστής. Ο στόχος της ύπαρξης ενός brand στα Social Media στρέφεται προς αυτή την κατεύθυνση: Humanization, άμεση αλληλεπίδραση, δωρεάν δημιουργία περιεχομένου από το κοινό και testimionals όπως στο παραδοσιακό marketing λέγαμε κάποτε τη διαφήμιση από στόμα σε στόμα (τώρα… από οθόνη σε οθόνη ίσως). Πως επιτυγχάνεται αυτό;
Οι εταιρείες δημιουργούν περιεχόμενο με σκοπό να τραβήξουν την προσοχή και όχι να πουλήσουν. Ασχολούνται με θέματα που αφορούν το κοινό-στόχο τους, όχι απαραίτητα με το προϊόν τους. Προσαρμόζουν εικαστικά σε διάφορα trends, συχνά με κάποιο κοινωνικό σχόλιο, ακόμη και χρωματίζοντας το λογότυπό τους, κάτι που επίσης παραδοσιακά δεν γινόταν, ήμασταν πιο συντηρητικοί ως προς τα branding guidelines. Τρανά παραδείγματα σε αυτό, είναι η προσαρμογή λογοτύπων ή Profile photos στα χρώματα του Pride ή σε ροζ για τον καρκίνο του μαστού ή θέματα οικογενειακής βίας που αφορούν γυναικοκτονίες κ.λπ. Κάποιες εταιρείες, ξοδεύουν budget για τη δημιουργία καμπάνιας σε σχετικά θέματα, ανεξάρτητα αν σχετίζεται ή όχι (συνήθως όχι!!!) με την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Αυτό σε κάνει ένα συμπαθητικό brand, ένα ενεργό brand, ένα συμπεριληπτικό, uptodate και grounded brand, κάτι που πριν τα Social Media δεν υπήρχε ή δεν υπήρχε τόσο έντονα. Ακόμη και η βασιλική οικογένεια της Αγγλίας που «πρέπει» να δείχνει απροσέγγιστη και «θεική», έχει πλέον ανοίξει ένα κανάλι επικοινωνίας πιο άμεσο με το κοινό της, μέσω social media accounts. Πως αλλιώς, όταν το 90% των Βρετανών είναι ενεργοί χρήστες Social Media άλλωστε.
Στη δημιουργία περιεχομένου, πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξει η αλληλεπίδραση των χρηστών με τα brands, με τη δημιουργία ψηφοφοριών, παιχνιδιών και άλλων online διαδράσεων.
ONLINE SALES
Σύμφωνα με έρευνες το 71% της GenZ προτιμά να ανακαλύψει νέα προϊόντα από τα Social Media (ας θυμηθούμε λίγο τον πάταγο του καλσόν του ΤΙΚΤΟΚ!!!) ενώ για τους Millenials που είναι το πλέον ενεργό καταναλωτικό κοινό, το ποσοστό αγγίζει το 51%. Παρότι το περιεχόμενο πρέπει να δημιουργείται ώστε να είναι αληθινά ενδιαφέρον για τον χρήστη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αυτό δεν αφαιρεί τη σημαντικότητα του να υπάρχει η δυνατότητα για Online αγορά. Καλό και να προσπαθείς να στείλεις το κοινό σε φυσικό κατάστημα, αλλά πρέπει να επενδύσεις οπωσδήποτε σε conversions που οδηγούν σε Online Αγορά, όπως και να έχεις ένα φιλικό προς το χρήστη online κατάστημα: ασφαλές αλλά όχι περίπλοκο, όμορφο αισθητικά, αλλά όχι παραπλανητικό, γρήγορο (μιλάμε για το website εδώ), αλλά και πολύ συγκεκριμένο (σωστές landing pages κ.ά.). Το απόλυτο trend για το 2024 είναι η online αγορά απευθείας από τα Social Media!
AUDIO
Καθώς οι χρόνοι στα βίντεο μειώνονται, όλα γίνονται πιο γρήγορα και οι φωνητικές εντολές γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς (σε λίγο θα ξεχάσουμε εντελώς να γράφουμε!), το Voice Search Optimization θα κατακτά ολοένα και περισσότερους θαυμαστές. Κυρίως επειδή η νέα γενιά χρηστών δεν έχει καθόλου υπομονή αλλά σε δεύτερο χρόνο, γιατί έτσι θα συνηθίσουμε όλοι. Στα βίντεο έχεις 3 δευτερόλεπτα να κερδίσεις τον χρήστη πριν περάσει σε επόμενο story ή post. Κυριολεκτικά, in a blink of an eye σε έχει προσπεράσει και έχει πάει στο επόμενο. Και αν βαριόμαστε να γράφουμε, και χάνουμε το ενδιαφέρον μας σε 3 δευτερόλετα… μήπως φτάνουμε στο σημείο όπου θα βαριόμαστε και να βλέπουμε; Ίσως αυτό εξηγεί πως τα Podcasts αρχίζουν να γίνονται πιο δημοφιλή! Δεν θα μου φαινόταν καθόλου περίεργο, να φτάσει η επόμενη γενιά σε σημείο να ακούει ένα podcast για τα οικονομικά, ενώ ταυτόχρονα βλέπει μια συνταγή μαγειρικής!
Ακόμη και αν η δημιουργία podcast δεν ταιριάζει στην εταιρεία σας, φροντίστε τα βίντεό σας να έχουν νόημα ακόμη κι αν κάποιος μόνο τα ακούει.
GDPR
Ο βραχνάς του κάθε marketer, που δεν ήταν άλλος από την πολιτική προστασία των προσωπικών δεδομένων και που από το 2018 μάθαμε να το λέμε GDPR σα να φάγαμε κλωτσιά στα δόντια… γίνεται marketing trend! Πως γκένεν ατό; Οι εταιρείες ασχολούνται πολύ περισσότερο με το Privacy, δίνοντας στους χρήστες περισσότερο έλεγχο σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα και τους όρους χρήσης. Δεν χρειάζεται πια να κάνεις unsubscribe από το ενοχλητικό newsletter, γιατί όταν θα πας να το κάνεις, πολύ όμορφα και ευγενικά, θα σου προταθεί ας πούμε, να ενημερώνεσαι μόνο 1 φορά το μήνα, ή μόνο για έκπτωση που σε αφορά και σε λίγο τόσο πιο εξειδικευμένα, τύπου, «να ενημερώνομαι για εκπτώσεις μόνο άνω του 20% που αφορά παπούτσια». Οπότε γίνονται λιγότερο ενοχλητικοί και δεν σε χάνουν εντελώς.
TOOLS
Κάποια εργαλεία εξελίσσονται και κάποια νέα έρχονται να προστεθούν.
Τα chat bot γίνονται ολοένα και εξυπνότερα, αλλά και οι χρήστες εκπαιδεύονται και συνηθίζουν να τα χρησιμοποιούν και τελικά, να τα προτιμούν για την εξυπηρέτησή τους!
Ένα καλά ρυθμισμένο chat bot απαντάει άμεσα στον πελάτη σου ακόμη και ξημερώματα Σαββάτου!
Το επόμενο εργαλείο, είναι η φωνητική αναζήτηση (. Όπως είπαμε πιο πάνω, είμαστε πλέον τόσο ανυπόμονοι, που αντί να ρωτήσουμε τη google πληκτρολογώντας τα key words της αναζήτησής μας, πλέον δίνουμε και θα δίνουμε κοφτές φωνητικές εντολές. Κάποτε θα έγραφες στην Ανατήζηση "Πως λέγεται ο Πρωθυπουργός της Γουατεμάλας". Αργότερα αρκούσε να γράψεις "πρωθυπουργός Γουατεμάλα". Τώρα, δεν χρειάζεται να το γράψεις, αρκεί να το πεις (και ποιος ξέρει βρε παιδιά, ίσως κάποτε να αρκεί να το σκεφτείς!!!). Και πάνω που έλεγες ότι κάπως κατάφερες να φτιάξεις το SEO σου, τώρα πρέπει να τρέξεις να τελειοποιήσεις το Voice Search Optimization σου.
ΑΙ αιαιαιαι
Εντάξει ναι θα ανέβει, απλά έχουμε λίγο χρόνο πριν ακόμη μας κατακτήσει εντελώς. Το 48% των marketers χρησιμοποιούν ήδη την ΑΙ τεχνολογία για δημιουργία περιεχομένου, συγγραφή άρθρων σε blogs, περιγραφές προϊόντων σε websites, κείμενα caption ή και μέσα σε βίντεο για τα Social. Το 2024, το ποσοστό αναμένεται να φτάσει το 88% των marketers, αλλά δεν έχει φανερωθεί ακόμη η αναμενόμενη γέννηση ενός νέου AI Tool και τι θα μπορεί αυτό να κάνει. Προς το παρόν, υπάρχει και χρησιμοποιείται κυρίως για κειμενική παραγωγή.
SAME AS USUAL
Το blogging δεν χάνει την αξία του, ούτε και η διαφήμιση μέσω συνεργασιών με Influencers. Και τα δύο αυτά, έχουν κοινό παρανομαστή το native content, την αίσθηση ότι παρέχεται αυθόρμητα, αληθινή πληροφορία και αξία. Αυτό το ξέραμε. Προκαλεί αίσθηση ίσως, ότι οι πιο «μικροί» Influencers (από 10.000 έως 100.000 followers) θεωρούνται οι πλέον αποτελεσματικοί για την επίτευξη αυτού του στόχου!
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:
· Το digital marketing βασιλεύει…
· Τα bots γίνονται πιο δημοφιλή αλλά ταυτόχρονα…
· Το content γίνεται πιο humanized, διαδραστικό, συμπεριληπτικό…
· Οι χρόνοι μειώνονται, βιαζόμαστε να δούμε, βαριόμαστε και οδεύουμε σε μόνο να ακούμε!
· Γυρίζουμε το GDPR υπέρ μας με καλύτερη στόχευση!
· Ζήτω η Online πώληση απευθείας από SoMe
Comments